این روزها یکی از روش های مفید در بازاریابی از طریق ایمیل می باشد. بدین صورت ک..."> %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

مقالات

هاست چیست
  • احسان امیری
  • 1397-11-08

بازاریابی ایمیلی چیست؟

این روزها یکی از روش های مفید در بازاریابی از طریق ایمیل می باشد. بدین صورت که شما لیستی از ایمیل افرادی که علاقه مند هستند تا مطالب و پیشنهادهای شما را دنبال کنند در اختیار دارید و در زمان معین و مشخصی پیشنهادها و مطالب و هرچه که فکر می کنید می تواند شخص را جذب کند برای او از طریق ایمیل ارسال می کنید.



فقط به این نکته توجه کنید که نباید افرادی که وارد سایت شما می شوند را وادار کنید تا مطالب شما را در ایمیل خود داشته باشند بلکه از آنها بخواهید تا خودشان به صورت خود جوش در خبرنامه عضو شوند، در این صورت بازدهی کار شما بالا خواهد رفت.



خارج شدن از عضویت خبرنامه را هم بر عهده ی شخص بگذارید تا هر وقت که دیگر حاضر نبود تا ایمیلی برایش ارسال شود، این اتفاق بیفتد با این کار شما اعتماد آنها را به خود و کسب و کار خود جلب می کنید.



هنگامی که از شخص درخواست می کنید تا برای اینکه بتواند از اخبار و اطلاعات سایت شما باخبر شود ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد این نکته را به او یادآور شوید که اطلاعات او نزد شما محفوظ می باشد و هیچ گونه سوء استفاده ای نخواهد شد، تا خیال شخص راحت باشد و راحت تر با شما ارتباط برقرار کند.



حالا که توانسته اید تا اعتماد برخی را به خود جلب کنید تا در خبرنامه شما عضو شوند وارد فاز بعدی می شوید در این فاز باید شما تلاش کنید تا این عضویت ادامه دار باشد و شخص را به سرعت از دست ندهید.



ایمیل مارکتینگ چه چیزی نمی باشد؟



خیلی از افراد فکر می کنند که ارسال ایمیل های انبوه و با حجم بالا به یک سری ایمیل یعنی ایمیل مارکتینگ اما این تصور کاملا غلط می باشد و این گونه ایمیل ها را با نام Spamming  می شناسیم.



تبلیغات بدین شکل نه تنها باعث فروش بیشتر و شناخته تر شدن شما نمی شود بلکه حتی باعث می شود تا نام برند شما بدنام شود و کسی به کسب و کار شما اعتماد نکند و گریزان باشند.



اگر ایمیل شما جزو ایمیل های هرزنامه باشد انتظار نداشته باشید تا شخص بخواهد تا شما را دنبال کند، مطمئنا هیچ کس نمی خواهد که از یک سایتی که هرزنامه ارسال می کند دیدن کند، پس بلافاصله پس از مشاهده ی ایمیل، آن را پاک می کند بدون انکه حتی به ایمیل یک نگاه کوچک بیندازد.



فراتر از این هم وجود دارد مثلا برخی از سیستم های ارائه دهنده ی ایمیل، به طور خودکار متوجه اسپم بودن و هرز بودن یک ایمیل می شوند و خودشان آن را به سطل زباله منتقل می کنند.



چرا ارسال هرزنامه متوقف نمی شود؟



این سوال ممکن است در ذهن خیلی ها نقش ببند که چرا با وجود چنین مسائلی که در بالا گفته شد هنوز هم به ایمیلشان هرزنامه ارسال می شود؟



در پاسخ به این سوال باید بگوییم هنوز هستند افرادی که این هرزنامه ها برایشان جذاب بوده و آن ها را باز می کنند و مطالعه می کنند و شاید حتی گاهی برایشان آن هرزنامه از جذابیت بالایی برخوردار باشد، اما تعداد این افراد بسیار کم است و اکثرا به هیچ کدام از این ایمیل ها اعتماد نمی کنند.



پنج نکته که در ایمیل مارکتینگ باید رعایت شود




  1. اختیار کاربران را در نظر بگیرید.

  2. عنوان مناسب و مرتبط با محتوای ایمیل انتخاب کنید.

  3. ارسال ایمیل ها با یک نظم مشخص صورت بگیرد.

  4. فقط تبلیغات نکنید بلکه گاهی به افراد ایمیل ای آگاهی دهنده هم ارسال کنید.

  5. ایمیل های تبلیغاتی که ارسال می کنید مرتبط با کسب و کار خودتان باشد.



 



نکات مهمی که در این مقاله مطرح شد




  • عضویت در خبرنامه را اختیاری کنید و اجازه دهید تا شخص به اختیار خود عضو شود.

  • در روزها و زمان های معیین به ارسال اطلاعات و اخبار بپردازید.

  • این اجازه را به شخص بدهید تا هر زمان که خواست از عضویت خبرنامه خارج شود، به عبارتی عضویت خود را لغو کند.

  • از ارسال هرزنامه بپرهیزید، زیرا هیچ گاه خوانده نمی شوند و فقط باعث می شوند تا نام و برند شما از دیدگاه افراد خراب شود و کسی به شما اعتماد نکند.